tisdag 14 juni 2011

HELGEN I BILDER

Får se hur länge jag kan hålla denna i liv. Krukan går ju dock att återanvända;)


Filippa på Aldo i sin nya tunika
Calle softar i farmors famn

Lite alkoholfritt kallt Chapel Hill i solen är aldrig fel!


Pappa & Calle myser


Filippa förväntansfull över vad som finns i paketet


Busiga & söta kusinen Linnea




God kväll!



Förlåt för att jag inte la ut bilderna igår som jag utlovade. Lördagen bjöd på grillning hos farmor och farfar. Det var strålande sol och vi kunde njuta av dricka och snacks på deras soliga uteplats. Barnen fick lite påfyllnad i sina garderober. Filippa fick en härligt lila tunika med lila tajts till och Calle fick ett par härligt limegröna korta snickarbyxor.

I söndags tog vi av på en liten utflykt som Filippa älskar, nämligen till Vellingeblomman. Det inhandlades en fin blåvit kruka med en myrcine som jag hoppas att jag ska kunna hålla liv i ett tag och lite andra blommor att fylla krukorna med här hemma. Vi skulle ha tag på lite växter till våra betongkrukor på altanen men när vi väl var där dök det upp nya idéer och våra tankar kastades om. Så vi behöver helt enkelt mer betänketid!

Vi åt lucnh i deras soliga trädgård och sedan åkte vi ner till Aldo i Skanör och åt deras otroligt goda glass. Filippa tycker också om att kolla in båtarna i hamnen så innan vi åkte hem tog vi oss en tur i Skanörs hamn med.

Det har varit en härlig helg och nu är det inte många veckor kvar tills hela familjen ska njuta av sommaren tillsammans!


So long!




Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar